Movement of incoming and outgoing goods at the Benghazi seaport
A study in economic geography
DOI:
https://doi.org/10.64516/54b6xa65Keywords:
Goods movement, Port of BenghaziAbstract
The study deals with the issue of goods imported and exported to and from the Benghazi sea port, where the goods were divided based on the quantities of goods received into the port during the period (1990-2023 AD), with a comparison between the quantities traded and identifying the reasons for the differences, then studying the types of goods according to their packaging methods, and from Then identify the most important commodities for the year 2023 AD, whether imported or exported. The study ends with a conclusion that includes the most important results and recommendations reached by the
References
1. دولة ليبيا: هيأة المواصلات والنقل ومصلحة الموانئ والنقل البحري إدارة ميناء بنغازي البحري، مكتب الإحصاء والتوثيق والمعلومات، إحصائية السفن الوافدة للميناء خلال سنة 2023م.
2. سعيد عبده، أسس جغرافية النقل، مكتبة لأنجلو المصرية، القاهرة، الطبعة الأولى، 1994م.
3. سمية بدوي، اقتصاديات النقل البحري في العالم، مطبعة الجمهورية، الإسكندرية، 1989م.
4. كوبري، جغرافية النقل البحري، ترجمة محمود ربيع عبد الله الماط، منشأة المعارف الأكاديمية العربية للنقل البحري، الإسكندرية، 1978م.
5. حسين مسعود بومدينة، ميناء طرابلس(ليبيا) دراسة في جغرافية النقل، رسالة دكتوراه (غير منشورة) معهد البحوث والدراسات العربية، قسم البحوث والدراسات الجغرافية، القاهرة،2005م.
6. هويده مفتاح المغربي، الأهمية التجارية لميناء بنغازي البحري، دراسة في جغرافيا الاقتصادية، رسالة ماجستير(غير منشورة) كلية الآداب، قسم الجغرافيا، بنغازي، 2012م.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 د. ناجية إسماعيل عبد الرحمن (Autor/in)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.